2011. április 30., szombat

A 2. forduló receptjei

A 2. forduló alapját Doki citromos-kókuszos fehércsokikrémje adta.

És íme az ebből adódó kalandorreceptek:

Hopicur puha almás cookie-ja
Sajnos Hopicur  blogját meghekkelték (úgy egyébként vajon mi a jó bánatért csinál ilyet bárki?), így a receptet itt is közöljük, mert a blogján nem látszik.

PUHA ALMÁS COOKIE

A kekszhez:
60 g puha vaj
30 g xilit
30 g barnacukor
½ tojás (15 g)
1 ml édesítő
55 g zabpehelyliszt
10 g zabpehely
1 csipet só
1 szűk tk sütőpor
25 g fehércsoki apróra vágva
10-20 g kókuszreszelék
30 g reszelt alma kinyomkodva, fahéjjal, citrommal és édesítővel ízesítve


  1. Elkészítésnél a cookies lépéseit követtem. Tehát, a vajat a cukorral kihabosítottam, hozzáadtam a fél tojást. Utána ment bele az alma.
  2. Száraz hozzávalókat összekevertem, majd a vajas keverékhez adtam és hozzáadtam a csokit is.
  3. Fél órára a mélyhűtőbe tettem. Sütőpapírral bélelt tepsibe kb 1 tk-nyi méretű gombócokat formáztam. (Távol kell rakni őket egymástól, de nem annyira, mert nem folynak úgy szét, mint a hagyományos cookie-k.)
  4. 200 fokon kb 6 percig, majd még 4-5 percig 160 fokon sütöttem. De figyelni kell, mert a sütési idő nagyban függ a kekszek méretétől is. A hőfokot akkor vettem lejjebb, mikor már nem „olvadt” tovább a tészta.


A krémhez:
60 g fehércsoki
1-2 ek barnacukor
1-2 ek tejszín
1 ek olaj
10 g vaj
1 csipet só
1 ek mascarpone


  1. Kis lángon mindent összeolvasztok, kivéve a mascarponét. Ha összeolvadt, azt is hozzáadom és megvárom, amíg kihűl.
  2. 2 db már kihűlt kekszet összeragasztok a krémmel és KÉSZ!


Megjegyzés: a krémnél senki ne vegye szentírásnak az arányokat, mert ezeket csak szemmértékre dobáltam össze, most utólag próbáltam besaccolni a mennyiségeket.



Kókuszos-lime-os habcsók Aleda konyhájából


Epercsók fagyija


TücsökBogár fagyija

Sajtkukac  Niki fagyija


2 megjegyzés:

  1. Tegnap egy programozó ismerősöm segített, úgyhogy (szerencsére) már minden a régi.. :)
    Szóval itt : http://hopicur.3perc.hu/2011/05/puha-cookies/ meg lehet nézni eredetiben is a puha almás kekszeket.. :))

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm, hogy részt vehettem a játékban, remélem a következő fordulókban is sikerül majd alkotnom valamit. :)

    VálaszTörlés